Vnitřní řád

Pokud pacient nesouhlasí s vnitřním řádem ordinace, může si svobodně zvolit jiného poskytovatele zdravotních služeb. 

Na každou návštěvu oční ordinace je nutné se předem objednat. Objednávky vyřizujeme výhradně telefonicky na čísle 777 058 574. Pokud se nemůžete dovolat, je linka blokována pacientem, který se dovolal před Vámi, popř. se zrovna věnujeme vyšetření pacienta přítomného v ordinaci (zkoušejte tedy volat opakovaně či jiný den). Neomezujte, prosím, ostatní pacienty a nezdržujte chod ordinace dotazy či žádostmi o objednání v čekárně či ordinaci. Emailové či sms konzultace zdravotního stavu neposkytuji.

Neobjednaní pacienti bez neodkladných potíží nebudou vyšetřeni.

Termíny k vyšetření se objednávají dle možností kapacity ordinace. Vzhledem k naplněné kapacitě ordinace nelze vyhovět všem požadavkům pacientů stran termínu vyšetření.

Oční ordinace neregistruje pacienty.

Zdravotní průkaz pojištěnce předkládejte bez vyzvání. Na vyžádání též občanský průkaz.

Na každé vyšetření v oční ordinaci si přineste své dioptrické brýle. V den vyšetření si nenasazujte kontaktní čočky. Pacienti s diabetem budou vybaveni též průkazem diabetika či krátkou souhrnnou zprávou od diabetologa/praktického lékaře.

Žádám dámy, aby před vyšetřením nepoužívaly líčení, řasenku apod.

Pacient vyšetřený v mydriáze ("rozkapání") není v den vyšetření (min. 4 hod., resp. do odeznění účinků mydriatik) způsobilý k řízení všech vozidel, práce ve výškách a obsluhy strojů. Vzhledem ke světloplachosti je po vyšetření vhodné použít sluneční brýle.

Pořadí pacientů určuje lékař. Časová náročnost vyšetření se může u jednotlivých pacientů lišit. Ponechte si pro vlastní vyšetření dostatečnou časovou rezervu a neobjednávejte se ještě týž den k jinému lékaři.

K doporučenému kontrolnímu vyšetření se objednávejte s předstihem 2 měsíců.

Dodržujte datum a čas objednání. Časem objednání se rozumí čas, kdy musí být pacient nejpozději přítomen v čekárně. Nemusí nutně znamenat čas, kdy pacient přichází na řadu k vyšetření do ordinace.

V případě, že se pacient nemůže dostavit v objednaném termínu k vyšetření, sdělí telefonicky tuto skutečnost zdravotnickému zařízení a to min. 24 hod. před plánovaným termínem.

Při neomluvené absenci či opakovaném rušení objednaných termínů vyšetření se pacient vystavuje riziku ukončení poskytování zdravotních služeb.

Pacient mladší 15 let může být ošetřen pouze v přítomnosti a se souhlasem svého zákonného zástupce.

Pacient má právo na přítomnost osoby jím určené při poskytování zdravotních služeb, ovšem za podmínky, že tato přítomnost nenaruší standardní průběh poskytnutí zdravotních služeb pacientovi. Konkrétní situaci vždy posoudí ošetřující lékař, který má právo neumožnit vstup určené osoby do vyšetřovacích prostor, případně takovou osobu ze zmíněných prostor vykázat.

Chovejte se ohleduplně vůči personálu zdravotnického zařízení i ostatním pacientům a nechoďte na vyšetření nachlazeni. Objednaní pacienti vykazující známky akutního infekčního onemocnění dýchacích cest (rýma, kašel, nachlazení, teploty…) budou na své plánované vyšetření přeobjednáni.

Před vstupem do ordinace si, prosím, vypněte své mobilní telefony.

Při každé návštěvě hlaste případnou změnu zdravotní pojišťovny, trvalého bydliště, telefonního čísla.

Vyšetření v oční ordinaci probíhá bez dětského doprovodu.

Řiďte se pokyny personálu zdravotnického zařízení. Spolupráce pacienta je pro zdárný průběh a výsledek vyšetření nezbytná. Každému pacientovi je po vyšetření předán do ruky 1 výtisk lékařské zprávy.

Zdravotnické zařízení neručí za věci odložené v čekárně.

Základní povinnosti pacienta jsou následující:

1/ dodržovat navržený individuální diagnostický a terapeutický postup, pokud s poskytováním zdravotních služeb vyslovil souhlas (tzn. dodržovat doporučené termíny kontrol, absolvovat doplňující vyšetření na jiných pracovištích, která jsou z diagnosticko-terapeutického hlediska nezbytná, užívat doporučené léky…),

2/ řídit se vnitřním řádem poskytovatele zdravotních služeb,

3/ uhradit poskytovateli cenu poskytnutých zdravotních služeb nehrazených nebo částečně hrazených z veřejného zdravotního pojištění nebo jiných zdrojů, které mu byly poskytnuty s jeho souhlasem,

4/ pravdivě informovat ošetřujícího zdravotnického pracovníka o dosavadním vývoji zdravotního stavu, včetně informací o infekčních nemocech, o zdravotních službách poskytovaných jinými poskytovateli, o užívání léčivých přípravků, včetně užívání návykových látek, a dalších skutečnostech podstatných pro poskytování zdravotních služeb

Podle zákona o zdravotních službách je poskytovatel zdravotních služeb oprávněn odmítnout přijetí pacienta do péče pokud by přijetím pacienta bylo překročeno únosné pracovní zatížení, jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení zdravotnického zařízení.

Vztah pacienta a zdravotnického personálu je založen na vzájemné důvěře a úctě. Jakékoliv projevy chronické nespolupráce, nedůstojného jednání se zdravotnickým personálem, verbální agresivity či fyzického násilí považuji za hrubé porušení vnitřního řádu, které nezvratně vede k ukončení veškeré komunikace a péče.

Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb pacientovi, který závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů, neposkytuje nezbytnou součinnost, úmyslně a soustavně nedodržuje navržený léčebný postup nebo se neřídí vnitřním řádem (§48 odst.2 zákona o zdravotních službách č.372/2011Sb.)

Vytvořte si webové stránky zdarma!